De Basis

Je lichaam kan kort gezegd 3 dingen doen, hetzelfde blijven, afvallen of juist aankomen. En dit puur door het aanpassen van je voeding. Hiervoor gelden de volgende basisprincipes:

  • Afvallen: Minder KCAL binnenkrijgen dan dat je lichaam verbrandt.
  • Hetzelfde blijven: Net zo veel KCAL binnenkrijgen als wat je lichaam verbrandt.
  • Aankomen: Meer KCAL binnenkrijgen dan dat je lichaam verbrandt.

Wat heb je nodig?

Simpelweg te veel of te weinig eten is niet genoeg als je goed resultaat wilt halen. Wat je nodig hebt zijn uiteindelijk 4 vier getallen:

 

  • Het aantal KCAL wat je zou moeten eten
  • Eiwitten in gram per dag
  • Koolhydraten in gram per dag
  • Vetten in gram per dag

Hoe kan ik je helpen?

Om jou een zo goed mogelijk advies te kunnen geven moet ik een aantal dingen van je weten, namelijk:
  • Je leeftijd
  • Je lengte
  • Je gewicht
  • Je vetpercentage (optioneel maar zorgt wel voor een nauwkeuriger advies!)
  • Hoe actief je bent (hoe vaak je sport, wat voor werk je doet etc.)
  • Je doelstelling (afvallen, aankomen in spiermassa, lichaamsbouw onderhouden)

Wat krijg je van mij?

Met deze gegevens bereken ik voor jou persoonlijk het aantal kcal wat je dagelijks zou moeten eten om je doelstelling te behalen en welke verdeling in macronutriënten hiervoor het beste is om na te streven. Deze krijg je van mij digitaal opgestuurd in een overzichtelijk pdf-document. Hierbij kan je op verschillende manieren je eigen dieet invulling mee geven. Eventuele vragen hierover beantwoord ik graag!

MyFitnessPal

Een perfecte manier om jou te kunnen helpen is het gebruiken van de applicatie MyFitnessPal. Hierin kan je al je voeding tracken zodat je eigenlijk per dag je eigen voedingsschema in de gaten kan houden. Vragen over voeding kan ik via dit programma beantwoorden en ik kan zelfs meekijken in jouw dagboek om je persoonlijke tips te geven.